Dobry tłuszcz w codziennej diecie – potrzebujesz go!

Chcesz przejść na dietę i zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Najczęściej słyszysz: „Zero cukru i słodyczy” czy też:„Zrezygnuj z tłustych potraw”. O ile z tym pierwszym można się zgodzić, to druga rada jest nie do końca słuszna, i raczej powinniśmy się dobrze zastanowić, zanim z niej skorzystamy. Trzeba umieć rozróżnić tłuszcze dobre od tych, które nam szkodzą. Całkowita rezygnacja z nich mogłaby niekorzystnie wpłynąć na funkcjonowanie naszego organizmu i wcale nie wspomogłoby to procesu spalania tkanki tłuszczowej. Myśl racjonalnie, wybieraj rozsądnie.

 

Omega 3-6-9 Colway suplement diety

Omega 3-6-9 Colway suplement diety

Tłuszcz może być Twoim sprzymierzeńcem

 

Tłuszcz nie jest Twoim największym wrogiem, a może stać się wręcz Twoim sprzymierzeńcem, jeśli dokonasz odpowiedniego wyboru. Zasada jest prosta: wybieraj tłuszcze nienasycone.To one wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, immunologicznego i krwionośnego oraz wspierają proces spalania tkanki tłuszczowej. Same plusy, a to przecież tłuszcze, o których mówi się same złe rzeczy.

 

Funkcjonowanie organizmu jest możliwe dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie, czyli dostarczaniu mu wszystkich składników odżywczych. Potrzebuje on białek, węglowodanów i oczywiście tłuszczów. Tłuszcz to źródło energii, a jej potrzebujemy każdego dnia, aby móc sprostać tak wielu wyzwaniom, jakie przed nami stawiają pracodawca, rodzina i znajomi, ale i my sami. Tłuszcze umożliwiają także transport witamin: A, D, E i K. Są wsparciem dla układu odpornościowego oraz odpowiadają za prawidłową pracę mózgu. Teraz pewnie wiele z Was nagle sięgnie po tłuste mięso i chleb z masłem i żółtym serem. Owszem, to źródło tłuszczów, ale te powinniśmy spożywać w ograniczonych ilościach. Pamiętaj – one też są potrzebne Twojemu organizmowi! Spełniają podobną funkcję co kwasy nienasycone, jednak różnica polega na tym, że organizm człowieka ma zdolność ich samodzielnego wytwarzania, a tłuszczów nienasyconych – nie.

 

Tłuszcze nasycone szkodzą, a nienasycone nie?

 

Wszystko w dużych ilościach może być szkodliwe dla organizmu. Tłuszcze nasycone, których źródłem są m.in.: wołowina, jagnięcina, wieprzowina, smalec, masło, śmietana, pełnotłuste mleko, sery żółte o dużej zawartości tłuszczu, olej kokosowy, masło kakaowe, olej palmowy oraz olej z ziaren palmowych, masło, smalec, olej kokosowy i masło kakaowe,spożywane w nadmiernych ilościach przyczyniają się do wzrostu poziomu cholesterolu we krwi oraz do otyłości. Tłuszcze nienasycone również mogą stać się źródłem tych problemów, jednak ryzyko jest znacznie mniejsze, ponieważ w naszym organizmie są one obecne tylko wtedy, kiedy dostarczymy je wraz z pożywieniem. Źródłem tłuszczów nienasyconych są oleje: kukurydziany, sojowy, sezamowy, słonecznikowy, z wiesiołka, ogórecznika i kiełków pszenicy, tłuste ryby (makrele, łososie, sardynki, śledzie, dorsze, tuńczyki), a także owoce morza. Znajdziemy je również w orzechach.

 

Czy zatem warto dostarczać do organizmu tłuszcze i czym należy kierować się przy ich wyborze? Tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wielu narządów. Naturalnie należy wybierać te nienasycone, ponieważ ich nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć, jednak te nasycone także mają dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i nie należy ich całkowicie eliminować z codziennej diety.

 

Omega 3-6-9 – źródło zdrowia dla naszego organizmu

 

Niedobór tłuszczów nienasyconych nadal nie jest niczym zaskakującym. Wiele osób zmaga się z tym problemem, pomimo że są one tego zupełnie nieświadome. Suplementacja tych tłuszczów nienasyconych może w znaczący sposób wpłynąć na nasze samopoczucie i zdrowie. Jakiej zmiany możesz oczekiwać?

 

  • Poprawa funkcjonowania układu nerwowego
  • Lepsze samopoczucie
  • Smukła sylwetka i szybsza redukcja wagi podczas odchudzania
  • Zdrowsze serce i układ naczyniowo-sercowy
  • Zmniejszona krzepliwość krwi
  • Utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi
Omega complex Colway

Omega complex Colway

Jak już wspomniano, najlepszym źródłem tłuszczów nienasyconych są oleje. Właśnie one zostały wykorzystane do stworzenia suplementu diety Omega Complex. Jest to bogactwo czterech cennych olejów: rybiego, lnianego, z wiesiołka i z mikroalg. W oleju z wiesiołka znajdują się nie tylko tłuszcze nienasycone, ale też szereg witamin i minerałów, takich jak witamina E, cynk, selen, magnez i wapń.

Omega complex Colway

Omega complex Colway

Ponadto Omega Complex ma jeszcze jeden unikatowy składnik.Jest nim SOD – enzym obecny we wszystkich komórkach organizmu człowieka. Wyróżnia się właściwościami antyoksydacyjnymi, chroniąc narządy przed działaniem wolnych rodników.

 

Aby chudnąć, potrzebujesz paliwa

 

Tłuszcz to energia, czyli nasze naturalne paliwo. Powinien on stanowić ok. 35% całkowitej dziennej wartości energetycznej. Stymulując organizm do spalania tkanki tłuszczowej, mamy więcej energii i tym samym jesteśmy w stanie zrobić bardziej wyczerpujący trening. Pamiętajmy jednak, że co za dużo, to niezdrowo, dlatego wszystko spożywajmy w odpowiednich ilościach.

Omega complex Colway

Omega complex Colway

Suplement diety Omega Complex został opracowany w taki sposób, aby dostarczać nienasyconych tłuszczów w jak najlepszych proporcjach i tym samym zaspokajać dzienne zapotrzebowanie na nie naszego organizmu. Również wykorzystane w preparacie składniki nie pozostawiają złudzeń, że jest to dobry tłuszcz i na pewno stanowi doskonałe uzupełnienie codziennej diety. Warto jednak zmienić ogólne nawyki żywieniowe, czyli np. olej palmowy zastąpić olejem z wiesiołka, a kilka porcji mięsa w tygodniu świeżym łososiem i tuńczykiem. Nie bójmy się dodać garści orzechów włoskich do porannej owsianki czy też zamiast żółtego sera położyć na kanapkę pastę z awokado. Możliwości jest wiele, trzeba tylko uświadomić sobie, jak bardzo jest to ważne i dlaczego tłuszcz powinien znaleźć się w naszej diecie. Nawet osoby, które się odchudzają, potrzebują energii. Może nawet więcej niż przeciętny człowiek… Nie zapominajmy o tym i odżywiajmy się racjonalnie. Suplementy diety traktujmy jako dobre wsparcie, ale nie rezygnujmy ze zdrowej diety.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Komentarze (1)

  1. Monika napisał(a):

    Wbrew opiniom „znawców” tłuszcze naturalne są jak najbardziej potrzebne organizmowi. Musimy dostarczać ich codziennie, aby nasze ciało mogło zdrowo funkcjonować. Ciekawy artykuł, oby takich więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *