W trosce o rusztowanie Twojego ciała – witamina D dla Twoich kości

Kości to szkielet ciała człowieka. To one odpowiadają za prawidłowe poruszanie się, ale również są oparciem dla mięśni. Do ich funkcji zaliczyć można też funkcję wzrostową, co oznacza, że ich wzrost decyduje o wzroście organizmu, funkcję ochronną dla wszystkich narządów, a także funkcję krwiotwórczą i magazynującą sole mineralne. Ich rola jest więc nieoceniona. Do układu ruchu zaliczamy także stawy i ścięgna, a osią całego naszego ciała jest kręgosłup. Co te wszystkie elementy mają ze sobą wspólnego? Bardzo często ulegają kontuzjom i są narażone na liczne schorzenia i defekty.

 

O zdrowych kościach bardzo dużo mówi się już w dzieciństwie. Za mocne i zdrowe kości odpowiada m.in.witamina D, której zapotrzebowanie zaspokajamy zazwyczaj poprzez spożywanie produktów mlecznych, tj. mleka, jogurtów czy twarogów. Nawet dziecko wie, że aby urosnąć, musi pić dużo mleka. Niestety sama witamina D nie podoła tak dużemu wyzwaniu, jakim jest zapobieżenie wystąpieniu chorób układu kostnego. Jest ważna i potrzebna, ale nie jest jedyną, jaką należy mieć na uwadze przy okazji dbania o kości i kręgosłup.

 

Sprawdzona dieta

 

Za jedną z chorób cywilizacyjnych Światowa Organizacja Zdrowia uznała osteoporozę, czyli chorobę kości polegającą na zaniku tkanki kostnej, co jest bezpośrednio związane ze zmniejszoną odpornością na złamania. Według specjalistów najlepszą dietą dla kości jest ta obfitująca w witaminę D, wapń i białko, wszystko oczywiście w odpowiednich proporcjach. Czy jesteśmy w stanie tak zbilansować swoją dietę, aby była ona bogata w te składniki? Na pewno jest to możliwe, jednak w obecnych czasach, kiedy życie toczy się niewyobrażalnie szybko, a my nie mamy czasu na regularne posiłki, łatwiej jest stosować suplementy diety. Dobre rozwiązanie, ale tylko wtedy, kiedy robimy to z głową.

 

Witamina D

 

Jest niezastąpioną witaminą, jeżeli chodzi o prawidłową wchłanialność wapnia i fosforu. Wspomaga utrzymanie prawidłowego poziomu wapnia we krwi. Witamina D powstaje w organizmie człowieka na skutek syntezy w skórze pod wpływem promieniowania UV. Słońce w ten sposób może pokryć do 90% zapotrzebowania na witaminę D. Wszystko jednak zależy od tego, jak często mamy okazję wystawiać nasze ciało na słońce.

 

Wapń

 

Budulcowy składnik kości. Wspomaga również krzepnięcie krwi oraz działanie niektórych enzymów trawiennych. Dostarczanie wapnia wraz z pokarmem jest niezwykle ważne, ponieważ w przypadku jego niedoboru organizm pozyskuje go z kości w celu utrzymania prawidłowego stężenia krwi. Traci na tym jednak układ kostny, który zostaje w ten sposób osłabiony.

 

Białka

 

Białka są kolejnym elementem budulcowym kości, ale także ścięgien, mięśni i skóry. Należy do nich również kolagen, który tworzy delikatną, lecz bardzo mocną siatkę umożliwiającą swobodne poruszanie np. kości czy stawów. Ponadto kolagen jest odpowiedzialny za ich stabilność i równowagę. Niestety z każdym kolejnym rokiem jego ilość w organizmie się zmniejsza.

 

Na ratunek kościom i stawom

 

O niedobór witaminy D, wapnia i kolagenu nietrudno. Wystarczy zaniedbać codzienną dietę, ograniczyć wystawianie ciała na słońce czy po prostu zlekceważyć upływający czas. Odbudowa tego, co zostało już w pewnym stopniu zburzone, może okazać się wyzwaniem. Im szybciej dostrzeżemy problem, tym łatwiej będzie naprawić popełnione błędy. Pamiętaj też, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć!

 

Suplementy diety mogą okazać się ratunkiem dla kości, stawów i kręgosłupa. Trzeba tylko wiedzieć, jaki wybrać, aby nie spotkać się z kolejnym zawodem. Pierwszą podpowiedzią były trzy składniki, jakie wchodzą w skład kości – witamina D, wapń i białko. Nie może ich zabraknąć w preparacie wspomagającym odpowiednie funkcjonowanie narządów ruchu. Kolejna wskazówka to ich pochodzenie – szczególnie dotyczy to kolagenu, który pozyskiwany jest nierzadko w sposób niesprzyjający naszemu organizmowi. Trzecia rada to dodatkowe składniki suplementu. Niech będą one maksymalnie naturalne i mające tylko dobroczynny wpływ na nasze ciało.

 

Moje propozycje dla Ciebie

 

Ja również staram się dbać o swoje kości.Wiem, że plony tego będę zbierała w przyszłości. Chcę się z Tobą podzielić tym, co sama odkrywałam i uważam,że już sam skład zasługuje na uwagę. Dwa suplementy diety dla Ciebie i Twoich kości, ścięgien i stawów:

Colamid Colway

Colamid Colway

  • ColamiD – skład oparty na zaskakującej substancji, a mianowicie na sproszkowanych ościach. Są one bogate w cenne składniki odżywcze i aminokwasy budulcowe. Suplement zawiera witaminę D występującą w postaci cholecalciferolu obecnego w owczej wełnie. Wykazuje ona o 70% lepszą wchłanialność niż jej forma roślinna. ColamiD to również źródło wapnia i transportującej go witaminy K2. Ponadto w preparacie występuje fosfor, który przyczynia się do prawidłowego metabolizmu energetycznego.
  • Colvita – jest to kolagen w kapsułkach, czyli suplementacja białka od wewnątrz. Kolagen pozyskiwany jest z rybich skór, doskonale się wchłania i wykazuje właściwości bliźniaczo podobne do kolagenu ludzkiego. Wsparciem dla syntezy kolagenu jest witamina E, a algi morskie to źródło wapnia i innych cennych składników dla naszego organizmu. Dla lepszej wchłanialności kolagenu należy stosować dodatkowo naturalną witaminę C.
colvita, kolagen a tabletkach, kolagen Colway, lagenko

colvita, kolagen a tabletkach, kolagen Colway

Niezastąpiony Kolagen Naturalny Graphite

 

Kolagen naturalny Graphite na stawy

Kolagen naturalny Graphite na stawy

Jak każdy, ja również mam swój ulubiony kosmetyk i nie waham się go stosować przy każdej możliwej okazji. Czy istnieje kosmetyk uniwersalny i działający na wszystko? Mój pomaga na prawie wszystko. Stosuję go do higieny intymnej, do pielęgnacji skóry, włosów i stóp… Pomaga także na bolące stawy. Niedobór kolagenu sprawia, że ruchome części stykają się ze sobą, a to sprawia bardzo duży ból. Ubytki te trzeba natychmiast uzupełnić. Naturalny kolagen przenika przez skórę i tym samym przedostaje się wszędzie tam, gdzie go brakuje. Zaleca się jego stosowanie osobom w każdym wieku, ponieważ zarówno osoby młode, jak i starsze odnajdą w nim pomoc na swoje dolegliwości.

 

Zadbaj o swoje kości, nie pozwól bólowi stawów i kręgosłupa dać się pokonać. Nie czekaj, aż Twoja  zmniejszająca się sprawność fizyczna zacznie utrudniać Ci codzienne funkcjonowanie.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Komentarze (1)

  1. Magda napisał(a):

    Polecam serdecznie ColamiD, mi ogólnie lekarka zaleciło codziennie brać witaminę D, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym. Po miesiącu systematycznego zazywania lepiej się czuję, mam więcej siły, a co najwazniejsze nie choruję. Także nie warto oszczędzac na własnym zdrowiu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *